fredag 17. mai 2013

Leaders and ends


 Jeg har alltid en bunke lapper liggende ved siden av symaskinen. Disse bruker jeg til å starte og avslutte en søm.

 Jeg slipper å få lange trådeender og jeg gjør to ting på en gang. Akkurat nå er det en scrapquilt som er leaders and ends prosjektet mitt. Jeg har kuttet opp alle blå, lilla og lyse rester så det ligger klart.

Slik ser den ferdige blokka ut.

 Her er flere blokker som har blitt til på samme måten. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bruke de, men jeg har noen idèer.

Utgangspunktet her var 320 forskjellige stoff på 2,5*5". De er sydd vilkårlig sammen, først to og to så fire og fire som jeg igjen sydde sammen to og to. Deretter kuttet jeg blokkene som på bildet og byttet plass på de to ytterste. Resultatet ble 40 16-patch blokker som alle består av 8 forskjellige stoff.

3 kommentarer:

Linda sa...

Nydelige,effektiv og flink som alltid.Håper du hadde en herlig 17mai.Klem fra Linda:))

Edny sine puslerier sa...

Dette er kjempelurt!Også artig den blokka var:)

Stoffdronning sa...

Har ikke du trådsaks på din symaskin?
Jeg må tilstå siden har bruker den laltid har jeg ikke behov for leaders-enders lengre. Pluss at jeg ikke klarer å sy 2 forskjellige på samme øyeblikk. :-)

Klem, Britta